En ny familjemedlem.

Lotties familj bara växer. Hon får bara fler och fler barn att ta hand om, vilket jag gillar!
Jag har under några veckor nu kollat på nätet efter fåglar, jag fick blodad tand när jag och Jannicen var på Djurmagazinet i Falun och såg så himla fina engelska undulater. Jag har hittat flera olika fåglar som jag känt att jag vill satsa på, men ekonomin håller inte för fåglar som kostar 1000 spänn. För efter det ska man lägga till bur och alla tillbehör, och klä buren fint etc. Jag var nere på mitt Djurmagazinet här och blev mer än missnöjd. Det finns verkligen, i stort sett, ingenting. Tomt - bortblåst.

Men idag, förstår ni, åkte jag en sväng. Först till Falköping och deras Djurmagazinet var snäppet bättre än Skövde, det är dock ingen komplimang. Sedan tänkte jag dra vidare till Lidköping, men kom och tänka på att Skara Hästsport & Zoo borde ha något. Går in där och blir förtrollad av en riktigt stor hundbädd som bara kostade 500 spänn, men jag var tvungen att låta den vara. Den får bli ett projekt i höst. Sedan vidare och fick syn på djurrummet. Inte dåligt!
Jag gick för att se vad de hade för fågelburar och jag hittade två stycken jättestora burar uppe på en hylla. Högt upp. De var STORA och jag såg en lapp på som det stod "649" på. Jag kisade med ögonen och försökte se om det fanns en dold 1a framför, för det verkade helt orealistiskt. Inte på världskartan att den är så billIg. Inte ens de begagnade burarna på blocket i samma storlek har den prisklassen. Jag såg att en i personalen gick förbi och frågade om hon kunde hjälpa mig.
- Vad kostar buren däruppe?
- 649 kr.
- Är det på riktigt alltså?
Hon tyckte det var jättekul att kunna förvåna någon så pass. Jag blev riktigt chockad. Jag frågade henne också om undulaterna i djurrummet, som var stängt för att folk inte ska kunna störa dem, och då gick vi in dit. De hade 3 st jättefina undulatbebisar. Jag kunde inte låta bli. Den gulagröna, en hane, var så fin att det bara inte gick. De andra två var lika varandra, sådär vanligt blå-vit, Göteborg. Så jag valde den "ovanliga". Den som de hade minst av. Han har en sån fin bur och tycker att det är lite tråkigt att vara ensam, och det förstår jag eftersom han aldrig varit ensam tidigare. Men snart fixar vi en kompis till honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0