Förlust mot småkrypen.

För några dagar sedan såg jag en svart, äcklig, liten liten skalbaggeliknande insekt i mitt badrum. Den klättrade på min skjorta som hängde på draperistången. Den var äcklig och kunde flyga, så jag spolade ned den för avloppet. Blä. Jag tänkte att den måste ha flygit in under dagen eller så. Igårkväll hittade jag källan till detta. Jag öppnade fodertunnan jag har i badrummet med hundarnas ben och Snobben och Chickos mat i - USCH VAD ÄCKLIGT. Där fanns säkert fem eller sex stycken. Jag slängde på locket igen och försökte fundera ut bästa sättet att bli av med skiten. Många olika teorier dök upp i huvudet, den ena var mer osmidig än den andra. Jag skulle ha påsar på händerna för att krypen inte skulle röra mig, jag skulle göra allt i min makt för att rädda fodertunnan. Till slut tog jag skiten, tejpade igen locket och gick till stora skräpstationen i området för att kasta iväg alltihop. När jag äntligen kastat allt över kanten och tittat ner i tunnan för att se att det bara fanns ett endaste kryp kvar, så insåg jag att det fanns ju mer prylar i tunnan än fodret och benen. Ett par jättefina trosor till Draken, reservglaskupor till min ljusslinga i rummet och andra nödigheter. När jag började pilla på grejerna för att se om det gick att rädda dök kypen upp igen. De skulle verkligen döda mig. Så jag lämnade allt och tog min tomma tunna för att skölja ner det sista krypet i avloppet.

1-0 till småkrypen.

Kommentarer
Postat av: Therése

Usch så äckligt! Nu kommer jag att drömma mardrömmar.. =/

2009-07-04 @ 22:51:15
URL: http://preciousbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0