Det är mycket nu.

Många saker händer här och man hinner inte ens komma ihåg hälften när man väl satt sig här för att skriva ner det.

Lottie har i alla fall tagit körkort, om nu någon missat det :D. Och hela tiden har jag varit inställd på att köpa en Renault Megane - min älsklingsbil. Men världens bästa Jocke fick mig att inse annat när det kom till den här biten med hästsläp och hur mycket jag faktiskt får dra med B-behörigheten, så länge man har rätt bil. Några tusenlappar till på en äldre V70 är billigare än att punga ut med en BE-behörighet. Så ingen Megane här, inte. Nu är fan siktet inställt på en V70 - det går fort i hockey!

Dagen då det skedde, 12e juni -09, kom Kaisa och Maria oannsonserat till Vägverkets parkering och tutade satan. Lottie, som står ute i ösregnet och är lycklig som få, tror att det är någon idiot på vägen som ska krocka ända tills jag ser ett sött ansikte titta på mig ur en väldigt konstig vinkel. Damen parkerar och kliver ur, Lottie studdsar fram och berättar att hon klarat det och damerna hoppar sedan tillsammans runt i regnet. Aaaaaalldeles dyblöta flickor, men ack så lyckliga!

Jag hade en riktigt trevlig kväll ute i lördags också. En liten avslutningskväll för den tid jag haft Marie härnere (HON TOG OCKSÅ KÖRKORT 12e JUNI -09!). Sanna och Lottie på hugget och träffar på två G4S-snubbar som de drar med sig till sitt bås. Okej, JAG hämtade dom för jag är så mycket modigare än Sanna! HA! Den ena, Leif, var en Lottie i killformat. Sittandes bredvid varandra flummade vi järnet och sjöng vackert till alla låtar som de andra folket där försökte dansa till. Den andra snubben har väl antagligen en unge hemma som han försöker lära snacka, för det var jävligt mycket upprepningar.
- Duuuuuu kan va' din mamma!
- Men inte mamma! Hon har inget med det här att göra!
- Duuuuuu kan va' inget-med-det-här-att-göra!
- Håll käften!
- Duuuuuu kan va' håll-käften.

Monotomt och bra, han gjorde det tillräckligt många gånger att det faktiskt var roligt först, sen tråkigt, sen roligt, sen skitroligt. Och man säger ju att upprepning är inlärningens moder. Det hörde jag i en tv-debatt idag. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Therése

"- Men inte mamma! Hon har inget med det här att göra!

- Duuuuuu kan va' inget-med-det-här-att-göra!

- Håll käften!

- Duuuuuu kan va' håll-käften."



Åh, så roligt du och Eddie kommer har då. :P

2009-06-17 @ 06:51:42
URL: http://preciousbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0