Midsommar -09.

Draken har ont i sin tass. Hon får sex tabletter per dag varav fyra är smärtstillande. Hon är inlindad i bandage, så det ser nästan ut som ett tennisracket när hon får för sig att vifta med den. Detta övertygade mig om att jag skulle vara nykter på midsommar och köra fulla människor istället.
Jag hämtade upp Lina i MIN JÄTTEFINA BIL och vi åkte till Sanna. Där satte vi fart på maten och snackade skit. Efteråt var vi tvungna att få fart på Lina, hon vågade inte riktigt göra som Lottie och Sanna brukar göra. Och nu när jag var nykter, var ju hon tvungen att hedra systerkoden och hälla i sig min vinflaska jag lämnade sist. Jag spelade ölspelet med brudarna och Lina förlorade hela tiden. Hon drack och drack och drack och det märktes att något började snurra uppe i hennes huvud. Sen blev det singstar och resten av kvällen innehöll ett ordentligt tjejsnack. "Jag har aldrig.." får tjejer att prata!

Lina sluddrade järnet och fick mig att krypa på golvet av skratt. "Definift" var en av de bättre orden. Och att hon berättar samma saker två gånger direkt efter varandra. Flera gånger kunde vi fylla i meningarna åt henne och hon blev lika förvånad varje gång att vi visste vad hon skulle säga. Shit vad roligt jag hade.

Sanna skulle upp och jobba kl 7 imorse, så vi drog oss tillbaka vid 1. Jag körde Lina hela vägen till dörren, för hon hade lite problem att gå. Så fort hon skrattade tog hon snedsteg. Hon tackade för skjutsen säkert fyra gånger och sa att hon hade haft jätteroligt. Det tror jag på, men nu börjar hon jobba alldeles strax, så då får vi se hur hon mår :D.

Så min första midsommar på fyra eller fem år som jag är nykter. En ny upplevelse, men ååååå andra sidan har jag VÄRLDENS FINASTE BIL!

Kommentarer
Postat av: Alex

hihi, vad skönt det måste kännas!

2009-06-21 @ 12:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0