Tecknande av Volles försäkring.

Jag har nog varit med om den mest sjuka försäkringsteckningen som någonsin genomförts. Lottie och Kaisa sitter på nätet och ska jämföra bilförsäkringar innan kl 18, då jag skulle få hem bilen. FÖR LOTTIE HAR KÖPT BIL! I alla fall. Jag skriver in regnumret på nätet och massor av uppgifter, vilket fröken K undrade varför de skulle ha. Jag tänkte inte ens på det, så jag skrev i alltihop. Jag får ett resultat som är någon tusenlapp billigare än förslaget på Swedbank, så jag funderar på hur jag ska kunna teckna den på det nya stället. Det hinner inte gå ens tre minuter innan min telefon ringer. Jag antog att det var Swedbank eller snubben JAG KÖPT BILEN av och svarar. Jag uppfattar inte namnet eller vad han ringer ifrån förrän han börjar snacka om en Ford som man slutade tillverka för typ 20 år sedan. Då hajade jag till och insåg att det var från det företag som jag jämförde alla bilförsäkringar hos. Vi kom fram till att jag hade skrivit fel ordning på bokstäverna i regnumret och sen var det igång.

Jag vet inte hur det hela började, men jag berättade för Kaisa att det var det där företaget och att dom var idioter som ringer upp en direkt efter man skrivit in sig. Han svarade upp och efter en stund var han både idiot, konstig och bög. Jag var långsammare än hans farmor Agda i norrland på att leta fram papper, och jag flyttade ifrån Sthlm för att jag inte pallade med tempot som är där.
- Så jag jobbar på McDonalds för att jag inte pallar med tempot, medan du sitter på din röv och läser papper hela dagarna!

Kaisa, som satt bredvid hela tiden, skrattade med och undrade väl hur fan det här hände? Det var många svordomar, öknamn och så stötte vi lite på hans chef. Han hade tydligen lite käkben och André, som försäljaren hette, hade inget hår på bröstet. Han har dessutom legat med hela mitt nya försäkringsbolag för att ge mig den rabatt jag fick. Han kallade mig älskling, men vi var både överens om att det var alldeles för tidigt i vårt förhållande. Han har inte ens kallat mig för mums-mums än, då kan man inte raskt gå över till älskling direkt.

Efter mycket om och men har jag i alla fall en försäkring. Både hem och till bilen. MIN BIL. När vi avslutat samtalet och jag har fått mina mail, så ringer det igen.
- Ja, hej det är André igen.
- Men vad fan, nu får du väl sluta ringa!
- Men jag fick inte nog! Jag råkade skicka fel..
Kaisa börjar asgarva där hon satt, långt långt bort från mig. Vi kunde knappt sluta skratta, men han rättade till det. Jag undrade om vad jag behövde spara av allt det här och han svarade:
- Mitt direktnummer, om det skulle vara något.

PAAAAAH! Not so much!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0