Försäkring forts.

Jag hittade ett fel i den bekräftelse jag fick för den försäkringen jag tecknade med den knasige André förra veckan. Jag ringde idag för att fixa till det. Först svarade han inte, men jag tänkte inte ge upp. Jag ringde en andra gång och då svarade en Peter i hans telefon. Han började trixa med allt och hann kommentera att jag fyllde år 4 dagar före honom. Han ringde upp strax därefter och fixade till det som var fel. Snabbt avklarat.

Efter en stund ringer min telefon, dolt nummer.
- Lottie.
- Hej, André från Insplanet.
- Tjenixen.
- Hej tjenixen. Du kan ju inte ringa utan att säga något.
- Jag sa något till han som svarade.
- Vem var det som svarade?
- Någon Peter.
- Peter, jahaja.
- Hur kan du se att jag ringde? Har du en såndär jäkla nummerpresentatör?
- Ja, du ringde ju på mitt direktnummer.
Vi pratade om varför jag ringde och han ville dubbelkolla bara för att, även fast han sa tidigt att allt var klart. Jag berättade att tre olika försäkringsföretag ringde mig i torsdags bara för att han hade varit inne och jämfört priser på deras hemsidor med mitt personnummer.
- Pissade du på dom?
- Ska jag pissa på dom?
- Ja, du har ju det bästa priset, så du ska bara pissa på dom.
- Då gör jag det.
- Hade du någon mer fråga? Och nej, jag har inte hår på bröstet.
- Har du inte det? Men det är ju klart, du är ju typ 13 år.
- Aa, jag är 13 år.. Verkligen.
- 13 år och jobbar redan! Duktig pojke.
- Ahh (mummlar järnet). Jag bor i alla fall kvar i Sthlm!
- Jag har världens finaste bil!
- Du.. min chef säger att jag måste lägga på om du inte har någon relevant fråga att ställa. Typ nu.
- Nej, det har jag inte. Jo förresten. Hur fan kan du stavas med H i Pehrson?
- Det står inte så i stambokföringen, men min farfar ville se adlig ut, så han bytte.
- Coolt.
- Du, jag måste gå och bråka med min VD nu. Ring om det är något. Duktig du är som går igenom det finstilta i din försäkring.
- Ja, jag gick igenom det som stod med tjock text.
- Okej, det var det som var roligt?
- Ja, det och bilderna.
- Fanns det bilder?
- Nää, men jag låtsas. En André utan hår, 13 år, naken.
- Kan du fantisera fram den bilden så är jag stolt över att få ha sålt en försäkring till dig.
- Ja, och jag kan aldrig mer sova gott.
- Duuu! Jag måste fan lägga på nu.
- Ha det!
- Haha, det samma.  Ring om det är något!
- Hej hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0